• +38 (096) 124 59 36
  • ihor.shevchuk@shevchuk-lawyers.org.ua

Реклама на власному авто.



Автор: Ігор Шевчук

Видання в якому опубліковано: "Авізо Авто"

Дата підготовки матеріалу: 2012-09-30

Реклама на власному авто.

Ігор Шевчук, юрист.

Нормативна база:

  1. Закон України № 270/96-ВР

«Про рекламу» від 03.07.1996

  1. Закон України № 393/96-ВР

«Про звернення громадян» 02.10.1996

  1. Постанова КМУ № 1306

«Про Правила дорожнього руху» від 10.10.2001

 

         Займатись власною справою – робота не з легких. Багато підприємців знають ще одну цікаву істину. Просування свого бізнесу є справою набагато складнішою, ніж сам бізнес. Тому, якщо у підприємця з’являється додаткова можливість нагадати потенційним клієнтам про себе, то, погодьтесь, гріх цим не скористатись.

         Сьогодні говоримо про такий додатковий спосіб просування своєї справи, як реклама на власному транспортному засобі. Організувати таку рекламу досить просто, благо, що зараз на ринку існує величезна кількість компаній, що за лічені години зможе виготовити будь-яку наліпку на ваше авто. Питання не в тому, перед тим, як чіпляти рекламу на своє авто, потрібно зрозуміти, як на те дивиться наше законодавство.

         Закон України «Про рекламу» передбачає рекламу на транспорті, як один із видів реклами. Це вже добре. Отже, такий вид реклами незаборонений. Все, що потрібно з’ясувати, так це питання її погодження, та наявність тих чи інших обмежень при організації такої реклами.

         Стаття 18 Закону України «Про рекламу» встановлює, що розміщення реклами на транспорті погоджується лише з власниками об'єктів транспорту або уповноваженими ними органами (особами). При погодженні розміщення реклами на транспорті втручання у форму та зміст реклами забороняється.

         У той же час, у законодавстві існують деякі суперечності щодо погодження реклами на транспорті. Так, підпункт «е» пункту 31.1 Правил дорожнього руху встановлює, що з органами Державтоінспекції узгоджуються технічні вимоги, конструкція та встановлення на транспортних засобах спеціальних звукових і світлових сигнальних пристроїв (типу "Сирена", проблисковий маячок тощо), світлових покажчиків та розпізнавальних знаків автомобілів аварійної служби, а також розміщення реклами та нанесення білих смуг під нахилом на зовнішніх бокових поверхнях транспортних засобів.

         Але п. 3 ст. 18 Закону України «Про рекламу» написаний точно не на користь Державтоінспекції, а саме за умови розміщення реклами на транспорті з дотриманням вимог безпеки і правил дорожнього руху забороняється вимагати від власників транспортних засобів отримання дозволів, погоджень, інших документів щодо розміщення реклами.

         Звичайно, що зараз можна розпочати великий диспут з приводу того, як даний пункт співвідноситься зі ст. 18 Закону України «Про рекламу», адже Закон має вишу юридичну силу, ніж Постанова Кабінету Міністрів України, якою затверджено Правила дорожнього руху, а також філологічний спір з приводу того, що таке «узгодження» та «погодження», але дана стаття написана для того, аби максимально убезпечити читачів нашого журналу, тому, ми порадимо вам найбезпечніший варіант. Якщо ви, все ж таки, вирішили скористатись своїм авто, як рекламним щитом на колесах, то ми у свою чергу наполегливо рекомендуємо вам узгодити з Державтоінспекцією дане питання. Скористайтесь Законом України «Про звернення громадян», це найпростіший шлях такого узгодження.

         А щодо питання вимог та обмежень реклами на транспорті? Зрозуміло, що розміщення реклами на транспорті повинно відповідати вимогам безпеки та правил дорожнього руху.

         Пункт 4 ст. 18 Закону України «Про рекламу» містить чіткий перелік особливостей розміщення реклами на транспорті, які підпадають під заборону їх використання, а саме забороняється розміщення на транспортних засобах:

-         реклами, яка повторює чи імітує кольорографічні схеми спеціальних та оперативних транспортних засобів;

-         реклами із нанесенням світлоповертаючих матеріалів;

-         реклами, яка супроводжується звуковими чи світловими сигналами.

-         Забороняється розміщувати рекламу на скляних (прозорих) поверхнях транспортних засобів, за винятком випадків, коли для цього використовуються матеріали, які забезпечують безперешкодний огляд з салону транспортного засобу;

-         Забороняється розповсюдження реклами через радіотрансляційні або інші звукові мережі сповіщання пасажирів у транспортних засобах громадського користування, на станціях метрополітену, вокзалах, в портах та аеропортах, за винятком розповсюдження соціальної реклами. 

Переглядів: 5683

Реклама на власному авто.


Маєте коментар? Напишіть мені!

Вас може зацікавити:
Безпека в авто: про ремені безпеки й не тільки.

  Ігор ШЕВЧУК, юрист   Нормативна база: КУпАП «Кодекс України про адміністративні правопорушення» від 07.12.1984 № 8073-X; Постанова К...
Пошкодження чужого авто. Що необхідно робити винуватцю?

Пошкодження чужого авто. Що необхідно робити винуватцю? Ігор Шевчук, юрист Нормативна база: 1)    Закон України від 01.07.2004 № 1961-IV редакція від 18.09.2011 ...
Автомобільний «Податковий» кодекс.

Нормативна база: 1. Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 2. Закон України Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів № 1963-XII вiд 11.12.1...
...