• +38 (096) 124 59 36
  • ihor.shevchuk@shevchuk-lawyers.org.ua

«Пасажирські вантажівки». Новий порядок переобладнання.



Автор: Ігор Вікторович Шевчук, юрист

Видання в якому опубліковано: Журнал Авто Авізо № 38 2010 рік. (http://auto.aviso.ua/)

Дата підготовки матеріалу: 2010-09-23

Нормативна база:

1) Кодекс КпАП Кодекс України про адміністративні правопорушення від 21.08.2010

2) Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 р. N 607 Про затвердження Порядку переобладнання транспортних засобів.

3) Постанова Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388 Про порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів.

Для громадян, які користуються транспортними послугами маршрутних таксі, побачити в місті переобладнаний вантажний мікроавтобус не є сюрпризом, це буденні реалії звичайних громадян які користуються громадським транспортом. Але дуже часто на вулицях можна зустріти переобладнанні неналежним чином маршрутні таксі, які своєю новою конструкцією загрожують життю та здоров’ю своїх пасажирів. Це автомобілі в яких заварені розпашні двері, в місцях виходу пасажирів встановлені додаткові сидіння, заблоковані аварійні виходи, встановлені травмонебезпечні поручні для не передбачених стоячих пасажирів. Наприклад заводська версія автомобіля ГАЗ-3221 «ГАЗель» розрахована на 8 пасажирських місць окрім водія, але де в місті можна побачити «ГАЗель» яка перевозить менше двадцяти пасажирів? Виходячи з вищезазначених обставин які склались на територіях українських міст, а особливо в регіонах, новий уряд вирішив зробити процедуру переобладнання автомобілів більш вимогливою.

Відтепер щоб переобладнати та перереєструвати мікроавтобус з вантажного в пасажирський, потрібно спочатку звернутись до спеціально уповноваженої організації та отримати Акт технічної експертизи.

Спеціально уповноважена організація - підприємство, установа, організація, що погоджує переобладнання транспортного засобу, розглядає заяву власника автомобіля про погодження і визначає технічну можливість та умови (вимоги) переобладнання транспортного засобу з урахуванням того, що його конструкція повинна відповідати вимогам щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.

За результатами розгляду заяви про погодження спеціально уповноважена організація видає документ про погодження або надає обґрунтовану відмову в погодженні переобладнання транспортного засобу. До переобладнання транспортного засобу власник або його представник подає транспортний засіб за місцем реєстрації такого засобу для проведення огляду реєстраційно-екзаменаційним підрозділом Державтоінспекції МВС, за результатами якого отримує відповідний акт, складений за формою, установленою МВС.

Переобладнання транспортного засобу проводиться суб'єктом господарювання, який має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання, узгоджену з МВС та Мінтрансзв'язку, і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, або власником такого засобу в індивідуальному порядку. Після переобладнання транспортного засобу в індивідуальному порядку власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження (далі - заява про проведення оцінювання). За результатами такого оцінювання видається сертифікат відповідності для переобладнаних автобусів та акт технічної експертизи або сертифікат відповідності для інших транспортних засобів, що переобладнані. Організація з оцінки відповідності - підприємство, установа, організація незалежно від форми власності, яка проводить оцінювання відповідності транспортного засобу, призначеного для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування (далі - транспортний засіб), що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження переобладнання транспортного засобу (далі - документ про погодження); Перереєстрація транспортного засобу, що переобладнаний, проводиться реєстраційно-екзаменаційним підрозділом Державтоінспекції МВС відповідно до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388 .

Відповідальність за використання не перереєстрованих, переобладнаних авто. Водій, який використовує автомобіль без відповідних встановлених законом дозволів на перереєстрацію, ризикує бути оштрафованим за 121 статтею Кодексу про адміністративні правопорушення «Порушення водіями правил експлуатації транспортних засобів, правил користування ременями безпеки або мотошоломами». Такий штраф може становити від 170 до 255 гривень. При повторному порушені впродовж року, штраф буде збільшено від 255 до 510 в кращому випадку, в гіршому випадку, це може обернутись для водія громадськими роботами терміном від 30 до 40 годин та на додачу вилученням автомобіля на штрафмайданчик.

Також потрібно зазначити, що відповідальність за порушення безпеки пасажирів понесе не лише водій, а й посадова особа відповідальна за випуск на лінію транспортних засобів. Так статтею 128 цього ж кодексу «Випуск на лінію транспортних засобів, технічний стан яких не відповідає встановленим вимогам або без необхідних документів, передбачених законодавством» встановлено штраф за випуск на лінію авто, переобладнаного без відповідного погодження, не зареєстрованого в установленому порядку. Сума штрафу коливається від 680 до 850 грн. А якщо таке порушення не вперше за рік — від 850 до 1360 грн.

Переглядів: 7133

«Пасажирські вантажівки». Новий порядок переобладнання.


Маєте коментар? Напишіть мені!

Вас може зацікавити:
Страхування КАСКО: регрес, суброгація та момент початку обліку строків позовної давності, або огляд проблеми невизначеності судової практики Верховного суду України щодо стягнення збитків, які викликані здійсненням регламентних (страхових) виплат страховиком.

Страхування КАСКО: регрес, суброгація та момент початку обліку строків позовної давності, або огляд проблеми невизначеності судової практики Верховного суду України щодо стягнення збитків, які вик...
Придбання неіснуючої нерухомості: інвестор vs покупець.

Ігор Шевчук, адвокат   Нормативна база: ЦКУ Цивільний кодекс України, Закон від 16.01.2003 № 435-IV; Закон «Про інвестиційну діяльність» ...
Якщо вкрали гроші з банківської карти. Що робити та куди звертатися?

Зросла активність шахраїв, що обкрадають громадян через схеми несанкціонованого доступу до платіжних засобів. Люди помічають, що з їх карток списуються кошти за покупки, яких вони не здійснювали. Що ...
...