• +38 (096) 124 59 36
  • ihor.shevchuk@shevchuk-lawyers.org.ua

Тонування скла. Сховатись більше не вдасться.



Автор: Ігор Шевчук, юрист

Видання в якому опубліковано: Журнал Авто Авізо № 3 2011 рік. (http://auto.aviso.ua/)

Дата підготовки матеріалу: 2011-01-31

Нормативна база:

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. N 1306 «Про Правила дорожнього руху»

2. Держстандарт ГОСТ 5727-88 (ДСТУ 5727-88).

В даній статті розглянемо ситуацію із затованими вікнами, яка склалась в нашій країні після заяви керівника Департаменту ДАЇ МВС, про те, що водіїв машин із за тонованими вікнами будуть штрафувати.

Давайте розберемось, чи може все ж таки автівка мати тоноване скло відповідно до чинного законодавства України? Для цього звертаємось до постанови Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху», розділ «Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання», а саме, підпункт «в» пункту 31.4.7 передбачає наступне:

«Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за… невідповідності таким вимогам:

- встановлено на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість.».

Але, до цього пункту також існує примітка:

«На верхній частині вітрового скла автомобілів і автобусів можуть бути прикріплені прозорі кольорові плівки. Дозволяється застосовувати тоновані стекла (крім дзеркальних), світлопропускання яких відповідає вимогам ГОСТ 5727-88.».

Таким чином, можна зробити висновок, що тонування автомобіля все ж таки можливе, потрібно лише здійснювати його за дотриманням відповідного Держстандарту, яким в цій ситуації виступає ГОСТ 5727-88 (ДСТУ 5727-88). Відповідний Держстандарт нормує тонування вікон транспортних засобів наступним чином:

75% - для вітрового скла;

70% - для скла, що не є вітровими, що входить у нормативне поле огляду П, що визначає передню обзорність.

Світлопропускання іншого невітрового скла не нормується.

Тобто тонувати вітрове скло можна лише на 25%, а бокові на 30%.

Які поради можна дати автовласнику з цього питання?

По-перше, якщо Ви все ж таки вирішили тонувати свій автомобіль то вимагайте у особи, яка здійснює тонування, відповідний сертифікат на плівку, який підтверджує світлопропускання такої плівки відповідно до Держстандарту. Робіть з цих сертифікатів копії та возіть із собою в авто.

По-друге, якщо Вас зупинив працівник ДАЇ з твердженням, що у вас тонування не відповідає Держстандарту, пред’явіть копії сертифікату на дану тонувальну плівку та вимагайте проведення перевірки сертифікованим в Україні приладом, що визначає ступінь пропускної спроможності світла для тієї чи іншої плівки на склі. Без проведення такої перевірки, співробітники ДАЇ не мають права складати протокол про адміністративне правопорушення.

Якщо виникає ситуація, коли після проведення співробітником ДАЇ перевірки плівки сертифікованим приладом на ступінь пропускної спроможності світла, його показники визначають, що тонування не відповідає Держстандарту, в такому випадку треба звертатись з судовим позовом до особи, що здійснювала тонування автомобіля такою плівкою з наданням відповідних сертифікатів з вимогою відшкодування завданих збитків.

Переглядів: 4234

Тонування скла. Сховатись більше не вдасться.


Маєте коментар? Напишіть мені!

Вас може зацікавити:
Перевізники і пасажири. Або дещо про проблеми нормативного врегулювання страхування від нещасних випадків на транспорті.

Нормативна база: ЦКУ Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. №435-IV; Закон «Про страхування» Закон України від 07.03.1996 р. №85/96-ВР «Про страхуван...
Як здавати авто в оренду? Які необхідні документи?

Як здавати авто в оренду? Які необхідні документи? Гліб Норов, юрист Ігор Шевчук, юрист Нормативна база: 1.     Цивільний кодекс України вiд 16.01....
Медичний працівник підприємства випустив «на лінію» хворого водія, який спричинив ДТП. Чи можна притягти такого працівника до цивільно-правової відповідальності за завдані збитки? Якщо так, то в якому обсязі?

  Стаття 30 Закону № 2344-III [1] вимагає від фізичних та юридичних осіб, які здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів ...
...