• +38 (096) 124 59 36
  • ihor.shevchuk@shevchuk-lawyers.org.ua

Питання: у чому полягають умови перевірки шкідливих викидів вихлопних газів на транспортних засобах, що використовуються на території України?



Автор: Ігор Шевчук

Видання в якому опубліковано: "Ліга Закон"

Дата підготовки матеріалу: 2012-03-26

Питання: у чому полягають умови перевірки шкідливих викидів вихлопних газів на транспортних засобах, що використовуються на території України?

 

Відповідь: Для оцінки стану забруднення атмосферного повітря встановлюються нормативи екологічної безпеки атмосферного повітря та нормативи гранично допустимих викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, рівні шкідливого впливу фізичних та біологічних факторів у межах населених пунктів, у рекреаційних зонах, в інших місцях проживання, постійного чи тимчасового перебування людей, об'єктах навколишнього природного середовища з метою забезпечення екологічної безпеки громадян і навколишнього природного середовища.

            Відповідно до ДСТУ 4277-04 «Норми і методи вимірювання вмісту оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів, що працюють на бензині або газовому паливі» для кожного типу пересувних джерел шкідливих викидів, що експлуатуються на території України, встановлюються нормативи вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах та впливу фізичних факторів цих джерел, які розробляються з урахуванням сучасних технічних рішень щодо зменшення утворення забруднюючих речовин, зниження рівнів впливу фізичних факторів, очищення відпрацьованих газів та економічної доцільності.

Гранично допустимий викид - це маса шкідливої речовини, яка не повинна перевищуватися під час викиду в атмосферу за одиницю часу.

Вміст оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів визначають під час роботи двигуна в режимі холостого ходу для двох частот обертання колінчастого вала (далі - вала) - мінімальної (nмін) і підвищеної (nпідв), що встановлені виробником.

Якщо значення цих частот не встановлено підприємством-виробником у технічних умовах чи документах з експлуатації автомобіля, то перевірку здійснюють за nмін = 800хв-1 ± 100хв-1 і nпідв = 2200 хв-1 ± 100 хв-1.

Перевірку автомобілів, які працюють на бензині в режимі підвищеної частоти обертання здійснюють лише в разі обладнання двигуна карбюратором.

Контролювання вмісту оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів здійснюють:

а) на підприємствах, які експлуатують та обслуговують автомобілі - під час технічного обслуговування, після ремонту чи регулювання агрегатів, систем і вузлів, що впливають на вміст оксиду вуглецю і вуглеводнів у відпрацьованих газах, під час вибіркових перевірок автомобілів, а також на вимогу водіїв;

б) на підприємствах технічного обслуговування і ремонту автомобілів - під час технічного обслуговування автомобілів, після ремонту систем і вузлів, що впливають на вміст оксиду вуглецю і вуглеводнів у відпрацьованих газах, а також на вимогу власників автомобілів;

в) на підприємствах, які виготовляють двигуни і автомобілі - під час випробовування готової продукції;

г) під час сертифікаційних випробовувань та технічного нагляду за сертифікованою продукцією;

д) під час державних технічних оглядів автомобілів;

е) під час перевірки автомобілів у дорожніх умовах.

Вміст оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів не обладнаних системами нейтралізації відпрацьованих газів (далі - нейтралізатори), не повинен перевищувати межі наведені у таблиці 1.

Для автомобілів, які проходять обкатку (пробігом до 3000 км), допустимий вміст вуглеводнів у відпрацьованих газах збільшується на 20% порівняно з даними таблиці 1.

Гранично допустимий вміст оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів, не обладнаних нейтралізаторами

(таблиця 1):

 

 

Пальне, на якому працює двигун

Частота обертання

Оксид вуглецю, об’ємна частка, %

Вуглеводні, об’ємна частка, млн-1, для двигунів з числом циліндрів

до 4, включно

більше ніж 4

Бензин

nмін

3,5*

1200

2500

nпідв

2,0

600

1000

Газ природний

nмін

1,5

600

1800

nпідв

1,0

300

600

Газ нафтовий зріджений

nмін

3,5

1200

2500

nпідв

1,5

600

1000

 

* Для автомобілів, виготовлених до 1 жовтня 1986 р., допустимий вміст оксиду вуглецю становить 4,5%.

Вміст оксиду вуглецю і вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів, які працюють на бензині й обладнані нейтралізаторами, не повинен перевищувати межі наведені у таблиці 2.

Автомобілі, які можуть працювати на двох видах пального, при чому одна із систем живлення двигуна є основною, друга – резервною, перевіряють лише за роботи на основному пальному.

Під час контролю, автомобіль перевіряють на тому пальному, на якому він працював у момент перевірки.

Гранично допустимий вміст оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів, обладнаних нейтралізаторами (таблиця 2):

 

Частота обертан-ня

Автомобілі з окиснювальними нейтралізаторами

Автомобілі з трикомпонентними нейтралізаторами

Оксид вуглецю, об’ємна частка, %

Вуглеводні, об’ємна частка, млн-1

Оксид вуглецю, об’ємна частка, %

Вуглеводні, об’ємна частка, млн-1

nмін

1,0

600

0,5

100

nпідв

0,6

300

0,3

100

 

            Стандартизація димності автомобілів з дизельними двигунами дещо відрізняється. Відповідно ДСТУ 4276-04 «Норми і методи вимірювань димності у відпрацьованих газах автомобілів з дизелями або газодизелями» основним показником димності, який нормується, є натуральний показник ослаблення світлового потоку К, допоміжним - коефіцієнт ослаблення світлового потоку N.

Димність автомобілів (двигунів), офіційно затверджених під час сертифікації за ДСТУ UN/ECE R 24-03 (Правилами ЄЕК ООН №24-03), не повинна перевищувати значень, що вказані в документі про сертифікацію або наведені заводом-виробником на знаку офіційного затвердження типу транспортного засобу для режиму вільного прискорення.

Димність автомобілів (двигунів), не сертифікованих за ДСТУ UN/ECE R 24-03, не повинна перевищувати значень, наведених у таблиці 3.

Будова, конструкція і якість виготовлення та складання агрегатів, вузлів і деталей автомобіля, що впливають на димність, повинні забезпечувати виконання вимог цього стандарту протягом усього строку експлуатації, за умови виконання правил експлуатації і обслуговування, зазначених у документах з експлуатації, які додають до автомобіля.

Таблиця 3:

Об’єкт випробовування

Гранично допустимий натуральний показник ослаблення світлового потокуКдопм-1

Гранично допустимий коефіцієнт ослаблення світлового потоку Nдоп%

автомобілі з дизелями:

 

 

без наддуву

2,5

66

з наддувом

3,0

73

автомобілі з газодизелями:

 

 

без наддуву

1,7

52

з наддувом

2,0

58

 

Юрист

Адвокатського об’єднання

Адвокатська фірма «Єфімов та партнери»                             І.В. Шевчук

 

 

 

Переглядів: 6303

Питання: у чому полягають умови перевірки шкідливих викидів вихлопних газів на транспортних засобах, що використовуються на території України?


Маєте коментар? Напишіть мені!

Вас може зацікавити:
Запитання: чи може особа щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху скасувати його (протокол) до винесення судом постанови про наявність, або відсутність складу адміністративного правопорушення за цим протоколом?

Відповідь: Проаналізувавши рішення місцевих судів загальної юрисдикції, які в порядку статті 178 2 КАСУ діють як адміністративні та мають відповідні повноваження розглядати як справи про адміні...
Питання: Фізичною особою було прийнято рішення про участь у Фонді фінансування будівництва житлового будинку із подальшим набуттям права власності на двокімнатну квартиру у даному будинку. По завершенню будівництва квартири, фізичною особою було виявлено ряд недоліків із внутрішнього оздоблення, тому акт прийняття-передачі, закріпленого за нею об’єкта інвестування, підписано не було. Втім, нещодавно, до фізичної особи надійшов лист від управителя Фонду, де зазначено, що якщо протягом тижня фізичною особою не буде підписано вищезгаданий акт, її буде відкріплено від об’єкта інвестування, а квартиру — продано іншій особі. Чи є законні підстави для таких дій управителя Фонду?

Відповідь : правовідносини у сфері набуття права власності на об’єкти нерухомості шляхом інвестування до Фондів фінансування будівництва, врегульовуються спеціальним Законом «Про ...
Якщо завтра мобілізація: чого чекати військовозобов’язаним та керівникам підприємств?

Після того, як до кордонів України направили велику кількість збройних сил Російської Федерації, гостро постало питання участі українського населення у потенційному військовому зіткненні.  ...
...