• +38 (096) 124 59 36
  • ihor.shevchuk@shevchuk-lawyers.org.ua

Записки адвоката: клієнтський нагляд в адвокатурі, чому важливо контролювати свою справу у великих юркомпаніях, хто реально надає вам послуги та чому варто йти за своїм адвокатом, якщо той покидає велику фірму.



Автор: Ігор Шевчук, адвокат

Дата підготовки матеріалу: 2021-08-16

Уявімо собі ситуацію: ви вирішили побудувати будинок, придбали земельну ділянку, винайняли велику будівельну бригаду і….. жодного разу не з’явились на будівельному майданчику. Ви мабуть здогадуєтесь які будуть наслідки у такого підходу. Паркан буде стояти не там, де ви того хотіли і не з того матеріалу, який був обумовлений. Партія цегли, яку ви замовляли і за яку заплатили так і не приїхала. Замість двадцяти робітників, за робочі години яких ви заплатили по контракту, на майданчику працює лише п’ять. Замість кваліфікованого виконроба з вищою інженерною освітою, якого обіцяли прислати для якісного нагляду над процесом будівництва, на майданчику бігає із цигаркою в зубах та кричить на всіх нецензурною лайкою хлопчина Василь із села Свердлипердилівка, Волинської області, а в його бригаді заміть кваліфікованих будівельників такі ж Свердлипердовчани, яких  Василь прихопив із собою «на об’єкт». Виявляється це, так звані, «субпідрядники», яких винайняв забудовник без вашого відома. Жахливо правда? Це ціна за відсутність вашого контролю над процесом.

Ще жахливіше стає від розуміння того, що ваше кримінальне провадження чи судова справа, від результатів якої може залежати стан та порядок вашого життя — це також великий будівельний майданчик на який ви давно не навідувались.

Коли людина маючи проблем правового характеру звертається до великої адвокатської фірми вона отримує оманливу віру в те, що її справою займається відома юридична компанія, а тому її доля в надійних руках. Втім, це не зовсім так.

Перед тим як звертатись до «топових» юридичних компаній не зайвим буде відвідати розділ «команда» на сайті фірми. Там, як правило, зазначені усі спеціалісти, які не займатимуться вашою справою. Ви ще їх не знаєте, але більшість з них вже створили на своїх ПК папки з вашим прізвищем у форматі: «ПІБ_серпень_2021». Знаєте, що там буде зберігатись? Ні, не матеріали вашої справи, для цього на Макбуках не передбачено стільки дискового простору. Там будуть знаходитись файли із вашими рахунками. В кінці кожного місяця усі ці спеціалісти подістають зі своїх папок інформацію і скомпілюють для вас єдиний файл із назвою ПІБ_Рахунок_серпень_2021 та люб’язний хлопчина в краватці надішле вам цей подарунок на емейл.

А як щодо роботи над справою? Ну тут складніше. Давайте думати разом. У кожної «топової» юрфірми є так званий «Керуючий партнер». Якщо для компанії ви є потенційно прибутковим клієнтом, то, можливо, ви навіть бачили цього «Керуючого партнера» на зустрічі під час підписання договору. Якщо не бачили, то ви мабуть не дуже фінансово привабливі, або ж звернулись в занадто «топову» компанію. Як правило, «Керуючий партнер» не знає про ваше існування і йому все одно на результати вашої справи. Він постить матеріали у Фейсбук, ходить на всілякі форуми, відпочиває і нарізає задачі підлеглим, аби виправити чергове фінансове просідання компанії після його відпустки на Мальдівах. Робимо висновок, що він вашою справою не займатиметься.

Далі за ієрархією йдуть партнери. Це близькі соратники «Керуючого». Саме вони малювали із останнім грандіозний план побудови успішної юридичної компанії на серветці в якійсь забігайлівці двадцять років тому. І так, це був останній раз, коли вони щось робили для компанії. Зараз же вони зайнятті впровадженням інноваційних інновацій та успішного успіху, або, іншими словами, як кажуть в армії: «задрочуванням особистого складу», себто усіляко заважають працювати персоналу придумуючи формули успішності кожного працівника начитавшись в Інтернеті про Гарвардські методики оцінювання колективу. Вони зайняті тим, аби змусити персонал своєї компанії працювати у двічі більше за ті ж самі гроші. Та й перед «Керуючим» все ж таки треба демонструвати якусь зайнятість. Над вашою справою вони працювати також не будуть.

Далі за ієрархією йдуть так звані «сеньйори-помідори», вони ж «тімліди», вони ж «радники». Це люди, які «майже партнери». Вони живуть під постійним гіпнозом «майжепартнерства», чим прирікають себе до усіляких принижень з боку вищестоящих, оскільки не хочуть загострювати ситуації з несправедливою поведінкою щодо них, бо вони вже «майже партнери». Треба перетерпіти. Задача даних людей живити маятник структури тим самим підтримувати цінність та статус партнерства, бо, як відомо, партнерство треба заслужити. А в чому ж його цінність, якщо за нього ніхто не бореться, тому «майже партнери» повинні бути у кожній «топовій» юридичній фірмі. Дані спеціалісти створені для того, аби делегувати задачі нижчестоящим, які вони отримали від вищестоящих, аби потім звітувати перед останніми за заслуги персоналу компанії, видаючи їх за власні.  Вони над вашою справою працювати не будуть, їм ніколи.

Далі за ієрархією йдуть керівники практик (старші юристи). Ось ми і дійшли до виконроба Василя із Свердлипердилівки. Він викинув цигарку із рота, вже майже не висловлюється лайкою, одягнув штани, краватку та піджак. Тільки Свердлипердилівку із людини не викинеш. Роль таких персонажів полягає у тому, аби створювати вигляд бурхливої роботи, при цьому самому не робити майже нічого. Їхні задачі мало чим відрізняються від «сеньйорів-помідорів», ось тільки вони накачують важливістю не партнерів, а вищестоящу щодо них ланку ієрархії. Повинні ж «майже партнери» також відчувати якусь владу та прогрес. Як ви вже зрозуміли, і ці спеціалісти не стануть працювати над вашою справою.

Хто у нас далі? Тут ціла група людей. Комерційний директор, директор з маркетингу, директор з інновацій, директор адміністративного департаменту, директор із клінінгу і ще ціла кімната директорів. Не будемо вдаватися в подробиці їхньої роботи, бо навіть я провівши сумарно більше десяти років в різних адвокатських об’єднаннях сам не до кінця розумію чим вони займаються. Вони просто є. Питати про це вважається дурним тоном. Все, що можна про них сказати це те, що вони не займатимуться вашою справою, але ви заплатите за їхню присутність.

Йдемо далі. Тепер ми на самому дні. На цій ланці знаходяться працівники, які іменуються «мурахами». Студенти-стажери, помічники помічників, молоді адвокати та юристи. Тут зібраний увесь контингент, який готовий працювати за 15 тисяч гривень. І, до речі, вітаю! Це саме ті люди, які повинні працювати над вашою справою, але…. не будуть. Поясню чому. «Мурахи» отримують від керівника практики його особисті задачі, які він "делегував" і починають активно гуглити накшталт: «апеляційна скарга шаблон скачать бесплатно». Так це все і працює. Також «мурахам» прилітає звідусіль. Їх вантажать так, як і не снилось водію 820 маршрутки в Києві. Емейли шлють усі. Папки на столах примножуються. Всі задачі термінові. Іноді керівнику практики прилітає від «сеньйорів-помідорів» щось настільки юридично нігілістичне, що той, не маючи бажання розбиратись, бездумно делегує «мурасі» завдання зі словами придумай щось. Той відкриває папку і бачить, що потрібно заарештувати в Сінгапурі невстановлену особу за її електронною адресою. На все це два дні. Клієнту вже пообіцяли. Оплату взяли наперед. Назад шляху немає. Тому «мураха» буде до ночі через гугл перекладач читати якісь тексти Сінгапурського законодавства і часу на вашу справу у нього також не буде.

Чим усе це вам загрожує? Прийде кінець місяця, «мураха» згадає, що по вашій справі він так нічого і не зробив. Але ж простоювати справа не може, бо створена директором з інновацій система оштрафує його за бездіяльність на півтори тисячі гривень з його «трьошки». Тому «мураха» прозвітує керівнику практики про те, що він витратив чотири години на аналіз судової практики. Керівник додасть до звіту годинки дві контролю та перешле «сеньойору-помідору». Той впише ще години півтори за розробку правової стратегії захисту. Потім включиться хтось з партнерів та впише свою годину за експертну оцінку ситуації. Далі фінансовий директор, перевіривши звіт, побачить, що загальна сума могла б бути більшою, тим паче, що після відпустки «Керуючого партнера» на Мальдівах у компанії значна «фінансова просадка» та подвоїть кількість витраченого часу. Менеджер по роботі з клієнтами додасть ще годину за те, що він вписав вам годину, дизайнер зверстає вам гарний шаблон із логотипом та красивим слоганом англійською мовою і директор з маркетингу за погодженням із виконавчим директором надішле усе це добро вам на пошту, а маркетологи подзвонять і нагадають про лист.  В кінці кінців ви отримаєте дуже дорогу безрезультатність, яка в наступному місяці буде повторена.

Чому так відбувається? Тому що в адвокатурі, так як і в будівництві, дуже рідко трапляються клієнти, які розуміють, що саме їм потрібно для вирішення їхнього питання. А тому продати можна будь-які послуги та в будь-якому об’ємі, пояснивши це крайньою необхідністю для клієнта. А краще всього продавати дорогу бездіяльність. Це найприбутковіший напрямок.

Що робити, якщо адвокат, який супроводжував вас у великій фірмі йде з неї? Йдіть разом із ним. Чому? 

1. Він намагатиметься на-гора видавати вам результат за мінімальні кошти, аби продемонструвати вам правильність вашого вибору

2. Адвокат нестиме персональну відповідальність за результат перед вами, тому більше ніякого делегування студентам, стажерам, помічникам;

3. Ваші витрати на правову допомог значно знизяться,  а обєми та якість послуг значно зростуть;

3. Хтось нарешті займеться вашими справами.

Чим відрізняється мій підхід до роботи? Гарне питання. Із самого початку своєї індивідуальної практики я повністю відкрив клієнтам бекграунд своєї роботи. Цей підхід значною мірою еволюціонував і тепер в моїй компанії Shevchuk Law Firm (далі — SLF) працює онлайн система «Кабінет клієнта», до якої я та колеги, які працюють зі мною, заносять всі свої кроки по справах наших клієнтів із детальним описом операцій. До системи також завантажуються всі поточні (робочі/проміжні) документи. Таким чином кожен клієнт SLF у будь-який час доби та із будь-якої точки планети може в режимі онлайн відслідковувати хід своєї справи, розуміє хто де та коли вчиняв дії в його інтересах, скільки коштує йому конкретний крок адвоката, наскільки він результативний, бачить детальну статистику по справі, може працювати із рахунками та документами в режимі онлайн, розуміє реальний хід своєї справи.

Найголовніше, що така система не тільки допомагає клієнту нас контролювати, а й навпаки. Часто клієнти маніпулюють адвокатами. Справа в тому, що послуги це не товар, який можна відчути на дотик, смак, потримати в руках. Іноді клієнти займаючись власними справами навіть не здогадуються, що в даний момент їхній адвокат веде бій в їхніх інтересах , його десь штовхають працівнику СБУ, чи слідчі погрожують кримінальним переслідуванням. Звісно, що адвокат компенсує свої моральні переживання матеріально, включаючи відповідні суми до свого рахунку. Тоді клієнти починають говорити: «что то я не помню, что б в етот день ми что то с вамі делалі по моєму делу». «Кабінет клієнта» дозволяє відновити хронологію з точністю до конкретної дати, оскільки система веде відповідний таймлайн.

Підсумовуючи хочеться дати декілька порад. 

По-перше, будь-який адвокат з вашого району дасть вам більше правової підтримки, ніж будь яка «топова» фірма. Навіть якщо у нього не буде дорогого костюма. Йдіть до тих, хто займається правом, а не бізнесом; 

По-друге, адвокат, це як лікар. Шукайте того, хто переймається своєю репутацією. Памятайте про те, що працівнику «Сільпо» начхати на те, чи сподобався вам куплений в цьому супермаркеті сир. Наймані працівники несуть відповідальність в межах свого робочого часу та в обємах отримуваної заробітної плати. Вони із легкістю направлять вас куди подалі у разі виникнення конфліктної ситуації. Їм начхати;

По-третє, не втрачайте контроль над ситуацію. Довірливих легше обдурити. Цікавтеся своєю справою, ставте питання, вичитуйте звіти.

Частенько ми переймаємось тим, як швидко та куди ми йдемо, забуваючи про те, із ким ми йдемо.

Переглядів: 1050Записки адвоката: клієнтський нагляд в адвокатурі, чому важливо контролювати свою справу у великих юркомпаніях, хто реально надає вам послуги та чому варто йти за своїм адвокатом, якщо той покидає велику фірму.



Маєте коментар? Напишіть мені!

Вас може зацікавити:
Записки адвоката: клієнтський нагляд в адвокатурі, чому важливо контролювати свою справу у великих юркомпаніях, хто реально надає вам послуги та чому варто йти за своїм адвокатом, якщо той покидає велику фірму.

Уявімо собі ситуацію: ви вирішили побудувати будинок, придбали земельну ділянку, винайняли велику будівельну бригаду і….. жодного разу не з’явились на будівельному майданчику. Ви мабуть здогадуєтесь ...
Новий шторм у банківській сфері. Проблеми банку "Михайлівський".

Сьогоднішній день видався багатим на негативні події у банківській сфері України. Банк "Михайлівський" встановив обмеження на видачу готівкових коштів із карткових рахунків. Власники карток Visa мож...
Обставини, що впливають на вартість адвокатських послуг із супроводу розлучення

Вітаю! Я помітив, що є потреба в роз’яснені ситуації навколо такої послуги як супровід розлучення. Зазвичай клієнти телефонують і кажуть, практично, одні й ті самі слова: ...
...